Ben zaten torun Mim den bahsetmiştim,
masonluğunu itiraf etmiş bir kişi,
Yakın Tarih ansiklopedisinde onun hızlı yükselişi ve vb. ilgili bir şeyler okumuştum,
ıbn-i Teymiyye hususuna gelirsek,
Selefi denen grubun nereden çıktığını biliyorsun,söylememe gerek yok sanırım,
ve şu an bombalı saldırı yaparak gayr-i müslimden çok müslümanı katleden bazı şahısların şeyh'ül-ıslam dedikleri kişinin de o olduğunu bilmeni isterim ve devamla derim ;
15.Mektuba bakalım;
http://www.yeniasya.org.tr/index.asp?Sec…ektubat&Page=57
Adalet-i mahzâ ile adalet-i izafiyenin izahı şudur ki -2- ayetin mânâ-ı işarîsiyle, bir mâsumun hakkı, bütün halk için dahi iptal edilmez. Bir fert dahi, umumun selâmeti için feda edilmez. Cenâb-ı Hakkın nazar-ı merhametinde hak haktır, küçüğüne büyüğüne bakılmaz. Küçük, büyük için iptal edilmez. Bir cemaatin selâmeti için, bir ferdin rızası bulunmadan, hayatı ve hakkı feda edilmez. Hamiyet namına, rızasıyla olsa, o başka meseledir.
Adalet-i izafiye ise, küllün selâmeti için cüz’ü feda eder. Cemaat için, ferdin hakkını nazara almaz. Ehvenüşşer diye bir nevi adalet-i izafiyeyi yapmaya çalışır. Fakat adalet-i mahzâ kabil-i tatbik ise, adalet-i izafiyeye gidilmez. Gidilse zulümdür.
ışte, ımam-ı Ali Radıyallahü Anh, adalet-i mahzâyı şeyheyn zamanındaki gibi kabil-i tatbiktir deyip, hilâfet-i ıslâmiyeyi o esas üzerine bina ediyordu. Mukabilleri ve muarızları ise, "Kabil-i tatbik değil; çok müşkülâtı var’ diye, adalet-i izafiye üzerine içtihad etmişler. Tarihin gösterdiği sair esbab ise, hakikî sebep değiller, bahanelerdir.
"Kim bir cana kıymamış veya yeryüzünde fesat çıkarmamış birisini öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibidir." Mâide Sûresi, 5:32.
ve devamla Mektubat'tan
http://www.yeniasya.org.tr/index.asp?Sec…ktubat&Page=353
· Üçüncü Esas: Vehhâbilerin azîm imamlarından ve acîb dehâları taşıyan meşhur lbni Teymiye ve lbni Kayıme’l-Cevzî gibi zâtlar Muhyiddîn-i Arab (k.s.) gibi azîm evliyâya karşı fazla hücum ettikleri ve güyâ mezheb-i Ehl-i Sünneti şîalara karşı Hazret-i Ebû Bekir’in (r.a.) Hazret-i Ali’den (r.a.) efdaliyetini müdâfaa ediyorum diyerek, Hazret-i Ali’nin (r.a.) kıymetini çok düşürüyorlar. Hârika fazîletlerini âdileştiriyorlar. Muhyiddîn-i Arab (k.s.) çok evliyâyı inkâr ve tekfir ediyorlar. Hem, Vehhâbiler kendilerini Ahmed ıbni Hanbel mezhebinde saydıkları için, Ahmed ıbni Hanbel Hazretleri bir milyon hadîsin hâfızı ve râvîsi; ve şiddetli olan Hanbelî mezhebinin reisi ve halkı Kur’ân meselesinde cihanpesendâne salâbet ve metânet sahibi bir zât olduğundan, onun bir derece zâhirî ve mutaassıbâne ve Alevîlere muhâlefetkârâne mezhebinden din nâmına istifade edip, bir kısım evliyânın türbelerini tahrip ediyorlar ve kendilerini haklı zan ediyorlar. Halbuki, bir dirhem hakları varsa, bazen on dirhem ilâve ediyorlar.
Sanırım yukarıdaki satırlar çok şey ifade ediyordur?
Buradan Üstad'dan da öğreniyoruz ki Muhyiddin-i Arabi'ye (k.s.) dahi hoca-talebe hücumdalar,
"acib deha" geçiyor,zeki olabilirler,ilimleri de yüksektir,
onları yargılayacak olan Allah,beni de yargılayacak olan Allah,
ben cehennemliktir falan da demiyorum,
Hanbeli alimiymiş eskiden ıbni Teymiyye, ve Vahhabiler de ondan etkilenmiş,onlar da Hanbeli olduklarını söylüyorlar,
ve sen de Tevhidweb forumda gördün ki Selefi taraftarları Evliyaullah'a hücum ediyorlardı,
en azından HAZRET deme bari,
masona da hoca demezsen iyi olur kanaatindeyim,
yanılıyorsam söyle,