Giriş yapmadınız.

1

23.12.2005, 18:46

Katrenin Zeyli (açıklarsanız.)

Selamun aleykum
bu bölüm mesnevi-i nuriye'den katre'nin zeylinden açarsanız sevinirim


ınsanı dalaletlere sürükleyen cihetlerden biri de şudur ki:ısm-i zahir ile ısm-i batın'ın hükümleri ayrı ayrı oluyor.Bunların birbirine karıştırıp merci'lerini kaybettmek mahzurludur.
Kezalik, kudretin levazımı ile hikmetin levazımı bir değildir.Birisine ait levazımatı ötekisinden taleb etmek hatadır.

Ve keza daire-i esbabın iktizası ile daire-i itikad ve tevhid'in iktizası bir değildir.Onu bundan istememeli.

VE keza, kudretin teallukatı ayrı,vücudun cilveleri veya sair sıfatın tecelliyatı ayrıdır.Birbirlerine iltibas edilmemeli.Mesela :Dünya'da vücudun tedricidir.berzahi ayinelerde ani ve def'idir.Çünki, icad ile tecelli arasında fark vardır.

2

24.12.2005, 07:24

ve aleykümüsselâm

Mesnevî risaletinnurun çekirdeği hükmünde olduğundan, buna uygun izahlar yine Risale-i Nur'dan getirilmeli. Buradaki kısa pasajdan, tam olmasa da kâmil mânalar çıkarmak zor, en azından beni aşıyor. Eminim ki, bu Risale-i Nur'un değişik yerlerinde de daha çok şerh edilmiş ve misalle anlatılmış bir konu. Bu konuda diğer risalelerden alıntılar çok yardımcı olur.

bákî selâmlar,
Hayat, kurgudan daha acayiptir.

3

24.12.2005, 11:29

değerli gulahya kardeşim;
sualinize kısa bir cevap yazmak gerekirse:

Alıntı

ınsanı dalaletlere sürükleyen cihetlerden biri de şudur ki:ısm-i zahir ile ısm-i batın'ın hükümleri ayrı ayrı oluyor.Bunların birbirine karıştırıp merci'lerini kaybettmek mahzurludur.
Kezalik, kudretin levazımı ile hikmetin levazımı bir değildir.Birisine ait levazımatı ötekisinden taleb etmek hatadır.

Ve keza daire-i esbabın iktizası ile daire-i itikad ve tevhid'in iktizası bir değildir.Onu bundan istememeli.

VE keza, kudretin teallukatı ayrı,vücudun cilveleri veya sair sıfatın tecelliyatı ayrıdır.Birbirlerine iltibas edilmemeli.Mesela :Dünya'da vücudun tedricidir.berzahi ayinelerde ani ve def'idir.Çünki, icad ile tecelli arasında fark vardır.


değerli kardeşim;
cenab-ı Hakkın isim ve sıfatlarındaki tecellileri iyi anlamak lazım. Dünya hikmet dünyasıdır. Bu nedenle her hadise hikmet noktasında cereyan eder. yani her hadise hikmet sınırı ile çizilir.
Bir başka deyişle isimlerin tecellileri hikmete bakar.
bir misal vermek gerekirse:
Bir çifçinin bir tarladan buğday ürünü alabilmesi için önce tarla, tohum, bakım, hasad gibi yollara teşebbüs etmesi gerekir.
yoksa hiç tarlaya bakmadan, tohumu ekmeden elini allaha açıp, "ya rabbi senin her şeye gücün yeter. bana kudretinle buğday ver" dese, o yıl çoçuklarını aç bırakacak demektir.
evet Allah yoktan da kudreti ile buğday yaratır, ama bu dünyada kudret hikmete bağlı olduğu için çifçinin duası bir netice vermeyecektir.

umarım kısa bir cevap olmuştur.

4

25.12.2005, 17:17

Allah razı olsun..
Anladım inşallah...yani üstadın beşer zülm etti kader adalet etti demesi gibi...

5

25.12.2005, 19:23

ahmet abinin izahatı doğrultusunda, Sözlerin 24. sözünün bir ve ikinci dalına bakabilirsiniz. esmanın tecellileri orada bir hayli ele alınmış.

6

26.12.2005, 19:09

Alıntı

Dünya'da vücudun tedricidir.berzahi ayinelerde ani ve def'idir.Çünki, icad ile tecelli arasında fark vardır



yukarıdaki cümle neyi anlatmak istiyor açabilirmisiniz abiler

7

20.10.2009, 09:43

Alıntı

Dünya'da vücudun tedricidir.berzahi ayinelerde ani ve def'idir.Çünki, icad ile tecelli arasında fark vardır
yukarıdaki cümle neyi anlatmak istiyor açabilirmisiniz abiler


Evet, dünya dârü'l-hikmet ve âhiret dârü'l-kudret olduğundan,

dünyada Hakîm, Mürettîb, Müdebbir, Mürebbî gibi çok isimlerin iktizâsıyla

dünyada icad-ı eşya, bir derece tedricî ve zamanla olması, hikmet-i Rabbâniyenin muktezâsı olmuş.

Âhirette ise, hikmetten ziyâde kudret ve rahmetin tezâhürleri için

maddeye ve müddete ve zamana ve beklemeye ihtiyaç bırakmadan, birden eşya inşa ediliyor.

10. Söz | 106

Yer Imleri:

Bu konuyu değerlendir