Giriş yapmadınız.

1

26.06.2007, 10:26

neden Risale-i nur

Selamunaleyküm

"""Bu muhavere Neden Risale-i Nur'un Dersi Bu asırda lazımdır?"Neden mesele Kabul Ettik"ıle Diğer asırlar gibi kolay olmuyor...Meseleyi bu kadar ehemmiyetle vurgulamakta sebeb nedir?tarzında bir muhavereye yazılmış bir meseledir..."""

Peygamber Efendimiz A.S.M ile kıyamet arasındaki süre..Zaman-ı Adem A.S. ıle Efendimiz arsındaki süreye manen mukabil ,hatta daha ileridir denilebilir.

ınsanlık tarihi ile Ümmet-i Muhammedin A.S.M tarihi arsındaki farkla,Asr-ı saadet ile Ahirzaman arasındaki fark bir tekamulün ve tecdidin en bariz aynası hükmündedir.

Adem A.S dan Nebi-i Zişan Efendimiz arsında gelen diğer enbiyanın..Hususi irşadları insanlığın manevi ömrünün çocukluk çağı addedilebilir ki meseler o zamanın fehmine göre değerlendirilmiş...

Peygamberimiz A.S.M Umum alemlere Rahmet olması hasebiyle irşadı bir kavmin dairesinde değil..tevhidi bütün zamanlarıyla mas edip ebede kadar ders vermiştir...Manevi şahsiyetinin ve Nübüvvetinin Hakikatini Risale-i Nur'dan kabiliyetimizce gördüğümüz Efendimizin,Davasının şümülüne de aynı Eserde şahit olmaktayız...

Aynı Enbiyalarla Peygamberimiz arasındaki beşeriyetin hali...Asr-ı Saadetle ahir zaman arasında insanlığın gelişim tarihi ile aynı mesabe sayılabilir...

Tabiin ve tebei tabiinden sonra ıslamiyete dahil olanlar malumatları ve ısrailiyat ve hikayat...Hakikat-i ıslamiyeti Mahiyet-i hakaikinden perdelemiştir...

Mesleklerini istikamette tutmanın gayretinde bulunan bazı tarikler Sünnet-i Seniyye ve Kur'an ırşadının o asra bakan dersiyle toplumları muhafaza ve istihdam etmekte muvaffak edilmişler...

Zamanın gelişimi ve ınsanların maddi terakkileri ve meçhul olan toprakların malumat-ı insaniyeye dahili ve fıtr-i medeniyetin teşriki mesai gibi ihtiyacı beşerin taksimül amal vaziyeti itikadı etkilemiştir...

Nazarın eşyaya ve tesirinin insan dünyası etkisine çevrilmesi maneviyatta menfi etkileşime sebeb olmuştur...ınanç maddi gelişimin gerisinde göründüğünden,Fıtr-i şahadeti besleyecek müdellel ve eşya ve tabiatı ihata eden bir Rubibiyetin dersi elzem olmuştur...

Meseleyi kısa işaretlerle tanımlarken bu Asrın Sahiline geldiğimizde...Bediüzzamanın Dava yoluna çıkarken Kullandığı ıfadelere dikkat edersek ve Hizmetin neticesini de görebilirsek muvaffakiyet tavazzuf eder..

Üstad şöyle söyleyerek:Ol elmas kılıca saykal vuracağım dediğinde Ahir zamana kadar gelen mesaili,şübehat ve hikayat kurtarıp parlatmakla bu asrı Asr-ı Saadete ayna yapmak...

Kur'anın sönmez ve söndürülmez bir Nur olduğunu kainata isbat edeceğim dediğinde;Davanım başlangıcından sonuna kadar Maddeten tekamul etmiş ve arzuları ebede yayılmış beşere ebediyen elzem olan dersi talim etmiştier...

Kavanini ılahiyenin ıhata-i Kainattaki faaliyet-i hakimanesini ilmen nazara verek
idda edilen tesadüf ve tabiat vesvesesini kendi ifadesiyle;

"Tabiat tesadüf ve şirkten teşekkül eden fesat şebekesinin Alem-i ıslamdan nefiy ve ihracınaRisale-i Nurca verilen karar infaz edilmiştir"

Meselelerin ehemmiyeti ve tehdit ettiği saadeti ebediye ve insan yaratılışının Gayesi ve Marziyat-ı ılahiye olan Fıtr-i şahadetin lisanı ki;Ben kimim ?Nereden geliyorum?Nereye Gidiyorum?gibi ve Dünya nedir? ne nedir'e kadar merakla aradığı bu çözünürlük ve asrın sürati ve eşeddi ihtiyaç ve verilen karşılık bunu söyletmiştir;
"Seri-üs seyir olan bu zamanın evladına, kısa ve selamet bir tariki ihsan etmek rahmet-i hakimenin şanındandır."Aynen doğrudur hepimiz de deriz...

ınsanın yaratılmasındaki En ehemmiyetli ve insana bakan penceresi ki;ımanıbillah ve marifetullah ve muhabbetullah üzere marziyat taşıyan alem ve fıtrat;Sormayı iktiza ediyor...

Kur'anın bu dersiyle tavazzuh etmişki;Marifetullah bürhanları cevaplanmayan sorularla anılamaz...Nevamis ve tecelli kendini tariften aciz değildir...

Ve ilim tahayyül tasavvura haps olacak mahiyette de değildir...


Bilinmek için alemleri halk eden ve bilecek kabiliyette ınsanı halk edenin Marziyat-ı ve ınsanın cihazatı; Müdellel ve ilmi ,tasdik ve şuura bağlı bir itikadı istiyor...

Aldığımz dersin fıtratımızla ve arayışlarımızla itminan ve kanaat noktasındaki tenasübü aklen kalben Ruhen kanaati netice verdiğinden..Bu pencereden "ışıTTıK VE ıTAAT ETTıK"



Selam ve dua ile


m_safiturk

Yer Imleri:

Bu konuyu değerlendir